Thursday, April 18, 2013

diet day 7

haa...aku dah berhenti g rapefruit diet dah semalam. tak boleh lama-lama diet buah  ni.. baca punya baca, banyak info yang bikin takut. Aku confused sebenarnya. Ada yang kata grapefruit ni cancer killer, tak kurang pula yang mengatakan akan high risk untuk mendapat breast cancer kalau diambil setiap hari untuk jangka waktu yang lama...google sendiri ek cons and pros kat tenet pasal grapefruit K. Walaupun aku semakin hari semakin suka makan prohibited fruit berkenaan. untuk berjaga-jaga aku  hentikan pengambilan grapefruit ni untuk seketika. Lain bulan aku ON balik for another 7 days. Rasanya aku mampu untuk mengawal selera makan aku dah sekarang ni. good..good...haha...aku dah makan nasi...mee goreng mamak...oh nikmatnya!!!

aku dah tak risau sangat sekarang. tiap petang aku turun dari kayangan ni ke bumi untuk bermain badminton bersama teman-teman. Aku dah terasa cam temui satu perasaan halus keyakinan diri yang bikin aku bersemangat untuk hidup. Yup, memang aku gemuk...ada aku kisah?? memang pun aku kisah!! tapi itu tak akan mematikan semangat  aku untuk menikmati hari-hari yang mendatang dalam hidupku.

apapun, kena jaga kesihatan....banyak yang ingin aku lakukan. semuanya untuk masa depan anak aku..dan aku berharap untuk hidup lebih lama meski aku tau hidup dan matiku tertulis dalam tanganNYA.

0 comments:

Post a Comment