Monday, September 26, 2011

Tapau Raya

last saturday gi rumah kawan for makan-makan raya. rumahnya terletak di kinrara. kat address yang dia bagi dia buat (warna) kat alamat yang diberi. aku pun cakap kat husband. rumah dia ada warna kot. maybe color rumah dia lain dari yang lain warnanya. haha..mana tau memang Warna adalah nama taman tempat tinggal tersebut. itu pun aku sedari apabila we all pulang, nampak kat pagar-wall- kawasan taman tersebut. aiseyymann...bikin malu aku jer.

sampai kat rumah  member tersebut, ramai gak orang. haha..terasa ganjil jer pegi umah member aku ni. Ramai orang cina..ye lah, suami dia Mualaf.  Kenalan cina pun tentu ramai. aku terasa cam gi chienese new year nyer open house plak..tapi bila nampak satay bagai, otak aku pun tune balik. aku open house Raya Aidilfitri lah. hadeii... so, kami tiga beranak pun santai la kat umah depa selama 2 jam. tetamu datang dan pegi..we all pula tak  time nak balik. ingat nak lepak2 ngan member aku dan anak dia. tapi depa pun sibuk gak melayan tetamu.

jam 8pm kami pun permisi minta diri. kami dibekalkan "take away" satay by mr.&mrs Hoo n mommynya mrs. hoo. banyak gilerr...isshh cam malu pula. husband aku bisik kat aku "tak payah la..." aku pun say it out. tapi mr. Hoo cepat-cepat masukkan satay dalam plastik. mak aiehhh.....


kat rumah, memang jadi bekalan supper dan bersambung sampai keesokan harinya. Rezeki....makan habis. tak baik dibuang,kan. orang memberi kita merasa. aku paling suka dadih depa. yummieee sungguh!!

Thanks once again Maslin & Ivan~~~>DAREEZ<~~~. Selamat Hari Raya 2011.


0 comments:

Post a Comment